Noktagiller
Birlikte yarış noktalarla, Say parmaklarınla doya doya, Matematik hep yanında... Değerli akademisyenler Saniye Bencik Kangal ve Burak Karabey, çocukların erken çocukluk döneminde matematikle buluşup keyifli zaman geçirmeleri için bir araya geldi ve Noktagiller ortaya çıktı. Eşzamanlı sundukları Say Doya Doya adlı etkinlik kitabıyla da el ele tutuşabilecek bu çalışma, hikâyesi ve içerdiği iki küçük etkinlikle çocukları matematikle tanıştırırken bireysellik, yaratıcılık ve takım çalışması gibi konulara da eğiliyor. *** Noktagiller ülkesine hoş geldin! Bu ülkede yaşayan herkes birer nokta ve aynı büyüklükte. İsimleri de “Nokta” sözcüğüyle başlıyor. Peki birbirlerini nasıl ayırt ediyorlar acaba? Noktagiller, sayfaların arasında seni bekliyor. Haydi sen de katıl onlara! Tema: Kendimizi düzenleme biçimimiz Kavramlar ve Anahtar Sözcükler: Matematik, nokta, geometrik şekiller, sayma, tane, BİLİM VE TEKNOLOJİ, yaratıcılık, keşif, merak, oyun, hayal gücü, ÇOCUK DÜNYASI, düzen KİTAPTAN Noktagiller ülkesinde yılın en heyecanlı zamanları yaşanıyordu çünkü “Düzenli Noktalar Yarışması”na sayılı günler kalmıştı. Okul panosundaki afişe merakla bakan Noktali, Noktalya ve Noktagül yarışmaya çok az kaldığını düşünerek okul bahçesine doğru yuvarlandılar. Alıştırma yapmak istiyorlardı. Şapkalarını çıkarıp hemen oynamaya başladılar. Aslında oyun çok basitti. Önce dağınık duruyorlardı. Sonra düzenli. *** Haydi gel, yarışma öncesi takıma ipucu verelim. Aşağıdaki kutucukların içine sadece üç nokta kullanarak düzenli noktalar çiz ve takıma destek ol. *** Bu heyecanlı ve yoğun günün ardından Tezyuvarlar şampiyonluk kupasını havaya kaldırdı ancak gözleri Hızyuvarlar’a takılmıştı. Yorgun ve üzgün görünüyorlardı. Arkadaşlarının kaybettiği yerde kazanan olmak zordu. Noktalya, “Hey, Hızyuvarlar takımı! Siz olmasaydınız bu yarışmayı yapamazdık. Çok da başarılıydınız. Haydi gelin, şu kupayı birlikte kaldıralım” deyince Hızyuvarlar’ın gözleri mutluluk pırıltılarıyla doldu. Tezyuvarlar’a doğru yuvarlandılar ve hep birlikte tekerlemelerini söylemeye devam ettiler. *** Takıma ulusal şampiyona için ipucu vermeye ne dersin? Ama bu sefer beş nokta olduklarını ve düzenli noktalar çizerken tekerlemeyi söylemen gerektiğini sakın unutma. Yazarlar Hakkında: Doç. Dr. Saniye Bencik Kangal, 2003 yılında Hacettepe Üniversitesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümünden mezun olmuştur. 2011 yılında öğretim görevlisi, 2014 yılında yardımcı doçent, 2017 yılında doçent unvanlarını almıştır. Korkma! İyi Bir Annesin, Oyunperest, Evlat, Sana Kek Yaptım, Dünya Kadar Çocuk, Kakaloji, Kakademi, Kakazoo, Çocuğumun Beyninde Neler Oluyor? ve Balyanaklar İçin Mahremiyet Kitabı adlı yayımlanmış kitapları vardır. Halen Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi Bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Çocuk edebiyatı, çocuk ve oyun, bebeklik ve okul öncesi dönemdeki normal ve özel gereksinimli çocukların gelişimleri konularında araştırmalar yürütmekte, teorik ve pratik çalışmalar yapmaktadır. Doç. Dr. Burak Karabey, lisans eğitimini 2001 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Bölümü’nde tamamlamıştır. Yüksek lisans derecesini Dokuz Eylül Üniversitesi Matematik Bölümü’nde, doktora derecesini ise aynı üniversitede Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı’nda “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcı Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme Erişi Düzeylerinin Belirlenmesi” konulu teziyle almıştır. 2004-2010 yılları arasında İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim görevlisi olarak çalışmıştır. Daha sonra 2011 yılında Özel Eğitim Bölümü’nde yardımcı doçent olarak göreve başlamış ve Üstün Zekâlılar Eğitimi Anabilim Dalı’nın kurucu başkanı olarak görevine devam etmiştir. 2010-2015 yılları arasında Avrupa Birliği Erasmus Programı tarafından desteklenen farklı birçok projede Türkiye ortağı olarak yer almış ve çok sayıda öğretmen eğitimi gerçekleştirmiştir. Yaratıcılık, yaratıcı problem çözme, matematik eğitimi, üstün zekâ/yetenek, sosyal kabul ve entegrasyon konularında çalışmalarda bulunmuştur. Üstün zekâ/yetenekli bireylerin eğitimlerine yönelik aktif olarak faaliyet göstermekte, üniversitede eğitim almaları üzerine programlar yürütmekte ve disiplinler arası bir çalışma grubuyla özel yetenekli öğrencilere yönelik STEAM temelli etkinlikler ve programlar üzerine çalışmaktadır.
Devamını Oku