Protokol Ve Kurumsal Davranış Kuralları
İş hayatında görgü, nezaket ve protokol… Hayat, tıpkı satranç gibi; akıl, düşünce, kurallar, hamleler, kazanma, kaybetme... Satrançta her taşın bir görevi, yolu ve hamlesi var. Oyunu kuralına göre oynamayan ve hamlelerini usule uygun yapmayan oyuncu önce taşını, sonra da oyunu kaybeder. İş hayatının da kuralları, kurumsal ilişkilerin bir usulü var. Sahip olduğu unvan, statü ve makamın gereğine uygun davranmayanlar; önce itibarını, sonra pozisyonunu, nihâyetinde de işini kaybeder. * * * İş hayatı, “iş” ve “ilişki” olmak üzere iki boyutu olan bir süreç. Başarıyı yakalamak, sahip olduğumuz meslekî bilgi ve tecrübe kadar, kurumsal ilişkilerde “iyi” olmamıza bağlı. Çünkü modern dünyada kişinin sahip olduğu bilgiden çok, bu bilgiyi nasıl sunduğunu önemsiyor. Bunun içindir ki; usul bilgisi, esasın önemli bir parçasıdır ve “Usul, esastan önce gelir.”
Devamını Oku