Sorgulamaya Ve Araştırmaya Dayalı Eğitim Modeli (Sadem)
İnsanın doğuştan getirdiği potansiyelini kullanarak eğitim aracılığıyla kendini gerçekleştire-bilmesi, içinde yaşadığı toplumun sağlıklı ve dengeli bir üyesi haline gelebilmesi, potansiyeli doğrultusunda edindiği meslekle topluma ve insanlığa yararlı bir hizmetler, ürünler sunabilme-si hem kendisi hem de içinde yaşadığı toplum açısından oldukça önemlidir. Eğitim sistemi bireyin eğitim ihtiyacını karşılamak üzere oluşturulmuş toplumsal bir sistemdir. Eğitimin birey olarak insanı hem eğitebilmesi ve tüm yönleriyle geliştirebilmesi hem de toplumda kendi ayakları üstünde varlığını devam ettirebilmesini sağlamak için bilimsel temellere dayanmak, bilimsel yollarla elde edilen bilgileri kullanmak durumundadır. Bu çalışmada önerilen “Sorgulama ve araştırmaya dayalı eğitim modeli (SADEM)”, bireyin “daha nitelikli eğitim alması”nı gerçekleştirme yönünde uluslararası yönelimi göz önüne alarak “örgün” ve “yaygın” eğitimi bütüncül bir yaklaşımla ele alan, yenilikçi ve geliştirilebilir bir yaklaşım sunmaktadır. Önerilen model “Sorgulayan ve araştıran birey ve toplum için sorgulama ve araştırmaya dayalı eğitim” vizyonuyla toplumdaki tüm bireylere “sorgulama” ve “araştırma” becerisini kazandırarak, toplumun topyekûn sorgulama ve araştırmayı gerçekleştirmesini hedeflemektedir. Önerilen modelin yaklaşımı ve bakış açısı bireyin daha nitelikli eğitim alması için bilimsel, akılcı, uygulanabilir, gerçekçi ve kalıcı çözümler sunmaktadır. Bu açıdan değer-lendirildiğinde çalışmanın, “daha nitelikli eğitim”in gerekliliğine ve gerçekleştirilebileceğine ilişkin farkındalık oluşturulmasına katkıda bulunması beklenmektedir.
Devamını Oku